Mikas

2013-10-15
22:25:48

Vad är väl en (toapappers)bal på slottet?
I lördags skulle jag ner i mitt förråd att hämta upp mer dasspapper. Anledningen till att det stod i förrådet var helt enkelt för att jag hade inget bättre ställe att ställa det. Märk min förvåning när jag kommer ner och upptäcker att hela jävla balen med toapapper är puts väck? Den, plus andra saker, så som IKEAlampor och annat, lite mer värdefullt, hade blivit offer för ett förrådsinbrott.. Trodde först att jag hade blivit helt galen, alternativt blind som inte hittade min bal med toapapper. Ringer till mamma i ren och skär förvirring, samtidigt som jag inte kan hålla mig för skratt.
 
Väl uppe i lägenheten ringer jag polisen (då det som sagt var lite mer värdefulla grejer, som dessutom inte var mina, som hade stulits), och hon tar emot en anmälan. Hon började skratta väldigt mycket då jag var mest upprörd över nämnda bal. Samtidigt som hon försökte skriva upp en anmälan så skrattade hon och undrade vad det var för ena tjuvar som var så pass desperata att de faktiskt snodde med sig balen med dasspapper. Efter att ha ringt polisen ringer jag försäkringsbolaget för att anmäla inbrott även där (kan, utan att gå in på detaljer, säga att jag inte får någon ersättning för något av det stulna, av somliga orsaker), och tro fasen på att även han i andra änden började skratta. De hade nog aldrig varit med om en stackars student vara så upprörd över förlorat skithuspapper. 
 
Åkte ner till staden för att möta upp några vänner, och påväg dit ringer jag min bror, som var upptagen. Efter en stund ringer han upp, och jag är tvungen att berätta om min misär för honom, och vi skrattar som dårar bägge två, och självklart dras en massa sjukt dåliga skämt, som rubriken antyder, Vad är väl en bal på slottet? Ja, denna slottsdam blev mycket besviken över att just hennes 4 månaders förbrukning av dasspapper bara försvann, puts väck.. 
Väl i staden möter jag mina vänner, och berättar även för dem om min hemska upplevelse. Självklart skrattade vi också. Men jag kommer nog aldrig kunna släppa att någon, eller några, faktiskt stulit en hel bal toapapper ur mitt källarförråd. Obegripligt var ordet. 
Taggar: bal, inbrott, ironisk, skitnödigt, skitviktigt, skratt, toapapper;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: