Mikas

2014-02-06
21:20:14

4 veckor på Island? Ja, tack!
Jag trodde jag hade nämnt det tidigare, men jag kom inte in på utgrävningen på Cypern. Skittrist, men sådant som händer antar jag. Han välkomnade mig dock att söka nästa år igen, och ja, söka kan man ju.
 
Idag däremot fick jag ett mail från studierektorn på Institutionen för språk och litteraturer om att vi som läser nordiska språk kan söka sommarkurser till olika nordiska land, och även få stipendie för detta. En av dessa kurser var på Island, i fyra veckor i juni/juli. Jag har skrivit på blanketten, skrivit ut registreringsintyg osv, och imorgon ska jag skicka in min ansökan. Jag hoppas så innerligt att jag kommer in. Den upplevelsen. 4 veckor i Reykjavik, lära sig språket mer samt lära sig om kulturen, Islands historia och skapa kontakter.. Det vore underbart. I april får man reda på om man kommer in. Håll tummarna för mig? 
 
Annars då. Livet rullar på, det är fullt upp med plugg och arr. Nope, ingen karl nu heller för de som undrar, vilket är rätt många som jag förstått det. Imorgon är det födelsedagsfirande för Christina som gäller, och på lördag blir det nog att gå ut med Sandy och folk igen. 
 
I veckan kommer Isobel hit för mellanlandning innan hon åker vidare till Karlstad och hälsar på Ylva. Och Ylva, jag kommer väl snart till Karlstad och våldgästar dig jag också, var så säker ;) 
 
Den 21a är det dags för konsert, Finntroll och Belphegor närmare bestämt, även detta med Sandy och andra människobarn. Skall bli väldigt trevligt, ser fram emot det. Vi ska dricka öl, lyssna på musik, mingla och sprida ryktet om oss och Sideshow Management. Blir nog skitbra.
 
Peace.
 
// Mika
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: