Mikas

2013-11-13
16:27:39

Lycka i trollform och stabiliserad syn
Ja, nu har jag snart haft Fjant på armen i en vecka, och jag är så galet nöjd så ni anar inte. Varje gång jag tittar på honom så ler jag. Himla fin den där. Och det är definitivt inte den sista, har hur mycket planer och idéer som helst. Kroppen är en målarduk, indeed. 
 
 
 
Nu till något annat; Jag var hos optikern idag... Ni som känner mig vet att jag har sån skräck för det, jag har ångest flera dagar innan och vill bara slita ut ögonen på mig själv, eftersom jag varje år sen jag började ha glasögon, när jag var väldigt liten, så har jag fått höra att mina ögon bara blir sämre och sämre.. Alla gånger jag varit hos optikern.. Förutom idag. Idag var en lyckans dag hos min optiker. Hon berättade för mig att min syn inte verkar ha förändrats alls sen sist jag kollade ögonen, för ca 2,5 år sen. Ni anar inte min lycka när jag fick höra det. Min syn är stabiliserad. Visst, den har inte heller blivit bättre, men den är stabiliserad, och troligen kommer den stanna så tills jag blir gammal och grå och får sämre syn pga åldern. Åh. Det firade jag med en smoothie på McDonald's. Och ett stort tack till min fina vän Malin som släpade sig upp tidigt på morgonen, trots att hon hatar det, och följde med mig och var mentalt stöd. Låter kanske skitknepigt att vara typ rädd för att gå till optikern, men jag har ju haft mina skäl. 
 
PEACE!
 
// Mika och Fjant. 
Taggar: Arkeolog, Fjant, Glasögon, Göteborg, Malin, Mika, Molly, Optiker, Stabilt, Tomteskogen, Trolltyg, Trolltyg i Tomteskogen, student, syn, synfel, synskadad, tattoo, tatuering;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: