Mikas

2013-11-07
22:29:30

Deprimerande julpynt.
Alltså. Idag har jag varit med två av mina bästa vänner hela dagen. Började med att jag kom dit på morgonen och var hundvakt medans de uträttade viktiga vuxensaker. Jag och hunden låg och sov i varsitt rum, så passningen var inte speciellt ansträngande, om man säger så. 
Vi bar oss iväg mot Orust, där vi först fikade hos ena vännens mamma, och sedan bar det av till Göksäter, en affär likt Gekås i Ullared där det finns en massa billig skit. Dagens mål var julpynt. Varför vi åkte till Orust för att köpa julpynt? För att vi kunde givetvis!
 
Vi gick tillsammans först, jag och det gifta paret, men eftersom jag är sån människa som inte gillar att svansa efter folk, så gick jag och strosade för mig själv, plockade på mig det jag skulle ha, lite glitter och annat tjafs, och gick runt och glodde. Utan att jag egentligen tänkte på det smög sig ensamhetskänslan på mig igen. Där gick jag runt, forever alone, och tittade på alla par, både äldre och unga, som diskuterade hur julgranar, fönster och bordsdekorationer skulle se ut. Där gick jag med min korg med glitter, en tomte och en big ass julkula. Utan någon att diskutera hur lägenheten under julen skulle se ut. Fan vad ensamt. 
 
Missförstå mig rätt nu, jag har underbara människor runt mig överallt, men för fan. Att handla juldekorationer all by yourself är rätt deprimerande, det går inte att komma ifrån.  
 
Peace!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: