Mikas

2013-12-12
12:18:56

Rastlös och rotlös
Sömnbristen tar ut sin rätt, och de få timmar som jag faktiskt sover tar ut sin rätt genom att skapa konstiga drömmar, näst intill mardrömmar, i min hjärna. Detta leder till total konfusion och kollaps såväl psykiskt som fysiskt. Jag inbillar mig att så fort jag får ordning på sömnen så blir allt annat också bättre, men sanningen är att jag vet att så är inte fallet helt och hållet. Jag känner mig rastlös, rotlös, jag vill göra någonting. Åka iväg, se något annat än Sveriges grå betongbyggnader och uppleva en annan vardag. Jag hoppas så innerligt på att få ett positivt besked angående utgrävningen jag sökt, annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Eller jo. Då bokar jag biljett till Sweden Rock Festival. Men jag vill ju ut och se världen också, och inte bara en massa svettiga hårdrockare, även om det också kan vara trevligt.
 
Jag saknar min älskade hund också. Min älskade lilla Sunni, som lämnade jordelivet för några veckor sedan.. Det kommer bli ohyggligt tomt att komma hem till byn och inte bli välkomnad av en trött gammal tant som blir glad, sen sur för att jag varit borta, sen sådär mysigt go på kvällen när hon inser att jag inte bara är på tillfälligt dagsbesök, utan stannar några dagar.. Åh. Älskade Sunni, matte saknar dig något så otroligt. Men jag vet att du vakar över oss alla, och jag tror att du kommer föra med dig något gott ur allt detta. Din bror hade en tass med i spelet förra året när jag fick lägenheten, så jag vet att du har något minst lika bra på lager. Du är och kommer alltid förbli saknad, mattes älskade lilla bittra tant. Vi var ett bra team, du och jag...
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: